7 Wonders Duel, tıpkı kendisinden önceki asıl oyun olan 7 Wonders gibi, oyuncuların, uygarlığı ve dünyanın harikalarını geliştirmek için kaynak sağladıkları, askeri ya da bilimsel gelişimlerini sağladıkları iki kişilik bir oyun. Her oyuncu dört dünya harikası kartıyla oyuna başlıyor. Her bir dünya harikası sahibine özel bir yetenek sağlıyor. Oyun kutusunda 8 adet dünya harikası olsa da oyun içerisinde inşa edilen harikaların sayısı 7 olduğunda artık daha fazla dünya harikası inşa edilemiyor, yani bir oyuncu 4 harikasını tamamladığında diğer oyuncu sadece 3 adet harikasını inşa edebiliyor.
Genel Olarak Oynanış
Her bir çağ için (toplam üç tane) kart düzeni oluşturulur. Kartlar, piramit, ters piramit ya da çağa bağlı olarak kum saati yapısında masaya dizilir. Kartların üstüste gelmesi, oyuncular tarafından sadece tamamen açık kartların seçilebileceği anlamına gelir. Her turda, oyuncular formasyondan bir kart seçerler. Ne tür bir kart olduğuna ve bir oyuncunun onunla ne yaptığına bağlı olarak, farklı durumlar ortaya çıkar.
Kartı kişisel alanına koyan bir oyuncu kartın üzerinde yazan kaynak ya da avantaja sahip olur. Üretim ve ekonomi kartları, dünya harikası ve bina inşa etmek için daha sonraki turlarda oyuncuya kaynak sağlar. Bilimsel kartlar, eşleşen ikinci bir bilim simgesi seçilene kadar fazla işe yaramasa da daha sonra oyuncunun özel bilim token’ı kazanmasını sağlarlar. Askeri kartlar, askeri tabloda piyonunuzu rakibinize doğru ilerletmenizi sağlar. Mavi kültürel kartlar da, victory (zafer) puanı vererek oyun sonundaki skoru yükseltmeye yararlar.
Bir oyuncu, sırası geldiğinde, aldığı kartı alanına koymak yerine para için kartı discard destesine atabilir. Oyuncular, kartı bıraktıklarında, sahip oldukları her bir ekonomi (altın sembollü) kartı için 2 paraya ek olarak fazladan bir tane para kazanır. Altın kartları biriktiren oyuncular çok para kazanmaya başlayabilirler.
Kartı atmak yerine, yeterli kaynak ya da paraya sahip bir oyuncu, seçilen kartı bir dünya harikası kartının altına koyabilir. Bir wonder oluşturmak genellikle puan veya anında özel bir eylem kazandırır. Oyunda yedi wonder inşa edildikten sonra (her oyuncunun 4 tane var), artık wonder inşa edilemez. Bu, sadece üç harika inşa eden oyuncu için sorunlara neden olabilir.
Oyun Sonu
İki olay oyunun bitmesine neden olur. Bir oyuncu altı farklı bilim sembolü almayı başarırsa, anında kazanır. Diğer bir oyunu bitiren olaysa, bir askeri piyonun rakibin piyonunun başladığı kareye gelmesidir. Aksi takdirde, üçüncü çağın sonunda, oyuncular, bina kartlarına ve dünya harikalarına bağlı olarak çeşitli kaynaklardan topladıkları zafer puanlarını sayarlar ve en yüksek puana sahip oyuncu oyunu kazanır.
İki kişilk bir oyun olmasına rağmen oldukça geniş bir içeriğe sahip olması ve oyundaki gelişim düzeyinin çok iyi ayarlanmış olması 7 Wonders Duel’i benzer oyunlar arasında öne taşıyor. Her yere taşınabilir kutusuyla özellikle tatil dönemlerinde mutlaka çantamıza koyduğumuz çok eğlenceli bir oyun, kesinlikle tavsiye ediyoruz…