Betrayal at House on the Hill

 

Betrayal at House on the Hill.jpg
Betrayal at House on the Hill-2.jpg

 

Betrayal at House on the Hill, 2004 yılında Bruce Glassco tarafından tasarlanan ve Rob Daviau, Bill McQuillan, Mike Selinker ve Teeuwynn Woodruff tarafından geliştirilen Avalon Hill tarafından yayınlanan bir kutu oyunu.

 

Betrayal at House on the Hill oyununda oyuncular, tehlikelerle, tuzaklarla, farklı eşyalarla ve koridorlarla dolu perili evi keşfederken müttefik olarak başlıyorlar. Malikânenin yeni bölümlerine yolculuk yaparken, oda karelerı (tile) rasgele seçilip oyun tahtasına yerleştiriliyor. Bu, oyunun her seferinde farklı bir haritaya sahip olmasını sağlıyor. Bir aşamada “Haunting” (evin kötü ruhlar tarafından ele geçirilmesi diyelim) başlıyor ve işler kızışıyor. Bir oyuncu genellikle diğerlerine ihanet ederek, hayaletlerin, canavarların ya da diğer düşmanların tarafını alırken, kalan oyuncular onları yenmek için işbirliği yapmak zorunda kalıyorlar.

 

Oyun İçeriği

Betrayal at House on the Hill, odaları oluşturan 1 adet tile destesinden (üst kat, zemin kat ve bodrum katı) oluşuyor. Buna ek olarak oyunda, Objeler (Items), Olaylar (Events) ve Alametler(Omens) için 3 set kart destesi, 6 farklı karakter kartı ve oyuncuları, çeşitli canavarları veya öğeleri temsil etmek için bir dizi token bulunuyor. Her bir karakter kartı, board üzerinde aynı simge ile temsil edilse de oynanabilen iki olası karaktere sahip. Karakterin mevcut Might(Güç), Speed(Hız), Knowledge(Bilgi) ve Sanity(Akıl Sağlığı) değerlerini takip etmek için kullanılan 4 adet sayaç var, ancak bu sayaçlar hiç kullanışlı değil baştan söyleyelim. Kağıt kalem kullanmak mantıklı olabilir ama dikkat edin, bu sayaçlar doğrusal değil. Örneğin, Might’ın bir noktasını kaybetmek, Might’ın gerçek değerini değiştirmeyebilir, ancak yine de oyuncuyu ölüme bir adım daha yaklaştırır. Oyun ayrıca, her yüzeyinde sadece 0, 1 ve 2 rakamları bulunan özel zarlarla oynanıyor.

 

Oyunun Oynanışı

Oyun, “Keşif” aşaması ve “Haunt” aşaması olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Oyun başlangıcında, her oyuncu bir karakteri seçiyor ve sayaçları başlangıç değerlerine ayarlıyor. “Ev”, oyun masasının ayrı alanlarına yerleştirilen zemin, üst ve alt kattan oluşuyor. Zemin ve üst katlar hemen bir merdivenle bağlanırken; alt katlar bazı oda tile’ları, event kartları veya diğer olaylar bir bağlantıya izin verene kadar bağlantısız kalıyor.

 

Her turda bir oyuncu, mevcut hızı(speed) kadar bir dizi odadan geçebilir. Oyuncunun henüz açılmamış bir kapıdan geçmesi durumunda daha fazla ilerlemesi mümkün olmuyor ve o andaki bulunduğu kata ait bir oda bulunana kadar oda destesinden bir oda karesi çekiliyor. Oda karesi, bitişik odaların mevcut kapı düzenine uyacak şekilde en iyi şekilde yerleştiriliyor. Yeni yerleştirilen odada bir event, item veya omen simgesi varsa, oyuncu ilgili kartı çekiyor ve talimatlarını takip ediyor. Etkinlik (Event) kartları genellikle oyuncunun hasar görmesini önlemek veya fayda sağlamak için becerilerinden birine göre zar atmasını gerektiriyor. Item kartları, oyuncunun kullanabileceği, bırakabileceği veya diğer oyuncularla takas yapabileceği ekipmanları sağlıyor. Omen kartları da genellikle ekipman getirse de, karşılığında zar atmak gerekiyor. Bir Omen kartı çektikten sonra, oyuncu 6 adet zar atıyor ve eğer bu zar toplamı, daha önce çekilen Omen kartlarının sayısından daha düşükse, Haunt aşaması başlar. Aksi belirtilmedikçe, bir kartın çekilmesi ve bu eylemin gerçekleştirilmesi oyuncunun turunu sona erdirir. Aksi halde, oyuncu diğer odalardan geçmeye devam edebilir. Daha önce açılmış odalardaki kart simgeleri göz ardı edilir. Bazı oda kareleri, odadan çıkarken bir hasara uğramadan odadan çıkmak için skill (might, speed, knowledge, sanity) testi gibi takip edilmesi gereken özel talimatlara sahiptir.

 

Eğlence Şimdi Başlıyor

Bir oyuncu Haunt aşamasını tetikledikten sonra, oyunun kural kitaplarındaki özel tablolar, hangi Omen’ın tetiklediğine ve hangi karakterin “hain” olduğuna göre hangi senaryonun oynanacağını belirlemek için kullanılır; çoğu zaman hain, Haunt’ı tetikleyen kişidir, ama duruma göre başka bir oyuncu da olabilir. Bu noktada, hain olan oyuncu odadan ayrılır; Diğer oyuncular kendi kazanma kurallarını ve koşullarını ikinci bir kitaptan okurken ve hainle başa çıkmak için planlarını tartışırken özel Haunt hedeflerini ve kurallarını bir kitaptan okurlar. Hauntlar, zombiler, yamyamlar, ejderhalar, vampirler, hayaletler, vb. gibi sayısız korku öğesine dayanır. Bazı görevlerde hain diğer oyuncuları ha da (oyuncuları kurtadamlara çevirmek gibi) hainlere dönüştürmelidir. Hem diğer oyuncular hem de hain için kesin görevler her olası Haunt için farklıdır. Her iki taraf da yeni yetenekleri ya da kazanma hedeflerini ortaya çıkarmaya zorlanamaz.

 

Oyun Sonu

Hain, diğer oyuncularla yeniden bir araya geldikten sonra oyun keşif aşamasına benzer şekilde ilerliyor. Keşifçiler oynadıktan sonra sıra “hain”e ve sonrasında da kontrol ettiği yaratıklara geliyor. Ancak ek olarak, oyuncular artık hainlere veya kontrol edebilecekleri diğer canlılara saldırabilirler ya da tam tersi olabilir. Buradaki hasar genellikle oyuncuların, savaş sonuçlarına bağlı olarak skill sayaçlarını birkaç adım aşağıya çekmelerini gerektiriyor. Ölüm genellikle oyuncunun karakter metrelerinden herhangi birinin en alçak konuma düştüğü zaman meydana geliyor ancak “Haunt” bunun üzerindeki kuralları değiştirebilir. Oyuncular ya da hainler kazanma hedeflerine ulaştıklarında oyun sona eriyor. Temel oyun, çok sayıda tekrarlanabilirlik sağlayan 50 olası senaryo sunuyor, ayrıca genişleme paketleri de mevcut…

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Diğer Versiyonlar

Hizmet Koşulları Gizlilik Politikası

2020 BoardGameTürkiye.com