Clans of Caledonia, yine çok sevdiğim bir oyun, yine dolaşımda az sayıda var. Dikkatimi ilk çeken detayı, kutusunun sıkışık, ama gereken her şeyi de tam kapsayacak ölçüde yapılması oldu. Oyunun diğer tasarımsal bir ‘ufak’ sorunu, oyuncu alanlarının ve oyun parçalarının çok küçük olması ve kalabalıklaştığında düzenin biraz bozulabilmesi. Scythe tarzı gömme kesimli mukavvalar yapılsaymış veya lazer şablon bastırmak, daha rahat bir kullanılabilirlik sağlayacaktır. Sırf bu yüzden tahta ve parçacıkları biraz (%20-25) daha büyütüp lazer kesiciyle bastırmak gibi bir fantezim vardı.
Nasıl Oynanır?
Oyunun konusuysa İskoçya’da ailelerin -kabilelerin- farklı alanlarda uzmanlıklarıyla alan kontrolüne dayalı. Modüler bir arazi imkanı sunması, çeşitli hayvan ve kaynaklarla bu arazide sahip olunan alanın genişletilmesi ve bu kaynakların ticaret ve görevlere göre kullanılması temanın getirdiği temel unsurlar; ürün fiyatlarının satışla değer değiştirmesi ve değişken oyuncu parametreleri ise çeşitliliği zenginleştiren mekanikler. Farklı klanlar, oyunda farklı görevlerle ve etki güçleriyle başlayabiliyor. Biri ticarette etkiliyken, diğeri süt veya viski (ehh, İskoç oyunu yapıp viskiden vazgeçmek olmaz) üretimine daha yatkın olabiliyor.
Her zaman severek oynayabileceğim bir oyun ve bu oyuna expansion çıkarılmasını çok isterim. Ama genişletme olmadan da kendi halinde yeterince zengin ve keyif veriyor. İlkel bir ticari bir sistemi temaya bütünleşik yapılması iyi oluyor. Ama bunlara tasarruf anlamındaki ‘ekonomi’ kelimesiyle tanımlanmasını yanlış buluyorum.