Codenames

 

 

48
49

 

 

Codenames, 4–8 oyuncu için 2 takımla oynanan bir parti oyunu. Her iki takımdan seçilen birer oyuncu Spymaster (yönlendirici) görevini üstleniyor. Bu oyuncular, tahtadaki bir ya da birden fazla(ne kadar çok olursa o kadar iyi) kelimeyi işaret eden tek kelimelik ipuçlarını veriyorlar. Takımdaki diğer oyuncular, diğer takımın kelimelerinden kaçınarak takımlarının kelimelerini tahmin etmeye çalışıyorlar. 2–3 kişilik versiyonda, tek bir Spymaster diğer oyuncu veya oyunculara ipuçlarını veriyor.

 

Codenames basit anlatımla, bir kümedeki kod adlarının (sözcüklerin) Spymaster tarafından verilen bir ipucu sözcüğü ile takım arkadaşları tarafından tahmin edilmesidir.

 

Hazırlık

Oyuncular iki takıma ayrılır; kırmızı ve mavi. Her takımın bir oyuncusu, takımın Spymaster’ı olarak seçilir. Diğerleri saha operatörleridir. Her biri tek kelimelik yirmi beş kod kartı, 5 × 5 dikdörtgen şekilde rastgele sırayla dizilir. Bu kelimelerin bir kısmı kırmızı ajanları, bir kısmı mavi ajanları, biri bir adet suikastçıyı ve diğerleri de masum tanıkları temsil eder.

 

Nasıl Oynanır?

Ekiplerin spymasters’ları, her biri dizilen kod adı kartlarından birine karşılık gelen, 5 × 5 ızgara gösteren bir harita kartı çekerler, bu kart spymaster’lar için doğru kelimeleri belirleyen bir kılavuz görevi görür. Takımlar sırayla oynarlar. Her seferinde, sırası gelen spymaster, ilgili kartlardaki kelimeler hakkında sözlü bir ipucu ve kaç kelimeyle ilişkili olduğuyla igili bir sayı verir. Her ipucu sadece tek bir kelimeden ve bir sayıdan oluşabilir. Spymaster, kendi ajanlarının kartlarından mümkün olduğu kadar çok kelime ile ilgili ipucu verir. Tahmin yürüten takım arkadaşları kendi renk gruplarına ait kelimeleri tahmin etmeye çalışır. Karşı takımın kelimesini tahmin eden takım diğer takıma avantaj sağlamış olur.

 

İpucu, o sırada gösterilmekte olan kod adı kartlarındaki sözcüklerden hiçbiri olmadığı (ve içermediği sürece) serbestçe seçilebilir.

 

Bir spymaster sayı ile ipucunu verdikten sonra, saha görevlileri (tahmin yapan oyuncular) hangi kod adı kartlarının ipucuyla ilgili olduğu konusunda tahminlerde bulunurlar. Bu tahminler her seferinde bir kelime şeklinde yapılır, kelime doğruysa bir tahmin hakkı daha doğar, yanlışsa sıra diğer takıma geçer (suikastçı kartı seçilmişse oyun biter). Bir kod adı kartına işaret edildiğinde, spymaster kartın, haritasında gösterildiği gibi uygun bir kimlik kartıyla (mavi bir ajan kartı, kırmızı bir ajan kartı, masum bir seyirci kartı veya suikastçı kartı) – spymasters’ın – . Eğer suikastçı işaret edilirse, oyun onu seçen ekibin kaybetmesiyle derhal sona erer. Diğer takımın bir kelimesi işaret edilirse, sıra hemen diğer takıma geçer ve diğer takım aynı zamanda bir kelimesi daha ortaya çıktığı için kazanmaya bir adım daha yaklaşmış olur. Masum bir tanık seçilirse, sadece sıra geçmiş olur.

 

Oyun, bir takımın tüm ajanlarının tanımlanmasıyla (bu takım için oyunu kazanarak) veya bir takımın suikastçıyı seçmesiyle (oyunu kaybetmesi) sona erer.

 

Kalabalık gruplar için oldukça eğlenceli olan bu parti oyunu, oynadıkça kazanılan deneyim ve stratejilerle daha da keyifli hale geliyor.

Ödüller:

2016 Spiel des Jahres yılın en iyi kutu oyunu ödülü

Bir cevap yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Hizmet Koşulları Gizlilik Politikası

2024 BoardGameTürkiye.com