Neuroshima Hex! 3.0

27
28
29
30

Neuroshima Hex!, Polonya çıkışlı bir rol yapma oyunu olan Neuroshima’nın kıyamet sonrası dünyasında geçen bir strateji oyunu. Her oyuncu, Borgo, Hegemonia (Hegemonya), Moloch ve Posterunek (Outpost) olmak üzere dört ordudan birini kontrol ediyor. Doğal olarak bu birlikler de ellerindeki kısıtlı kaynakları korumak için birbirleriyle savaş halindeler. Tam bir Mad Max ortamı. Her ordu 34 adet altıgen tile ‘dan oluşuyor: askerler, destek tile ‘ları ve özel eylemler. Bir karargah yok edildiğinde veya oynanacak tile kalmadığında oyun sona eriyor. En az zarar gören karargah sahibi oyunu kazanıyor.

 

Neuroshima Hex oyununun amacı, rakibinizin karargahına (HQ) mümkün olduğunca çok hasar vermek veya yok etmektir. Rakip karargahın 20 puan olan hit point ‘ini (sağlığını) tamamen tüketebilirseniz, kazanırsınız, aksi halde en yüksek HP ‘ye sahip olan karargah oyunu kazanır.

 

Nasıl Oynanır?

Her bir orduya ait referans kartları oyunu oynarken çok işimize yarıyor, her bir parçanın neler yapabildiği özet olarak bu kartlarda bulunuyor, aklınızda olsun!

 

Başlamak için her oyuncu karargahını tahtaya yerleştirir. (1-4 oyuncu için oyun alanı 19 altıgenden oluşan yeşilimsi bölgedir.) Her ordunun karargahı, onu çevreleyen herhangi bir birime verdiği farklı bir bonusa sahiptir.

 

Her turda (ilk birkaç tur hariç), 3 parça oluncaya kadar kapalı tile destesinden parçaları çekip, 1’ini ilk aşamada atıyoruz. Kalan 2 parçayı oynayabilir ya da daha sonra kullanmak üzere saklayabilirsiniz.

 

Ordu Birimlerini Yerleştirirken Dikkat!

Parçalarınızın çoğunda asker resimleri var. Bunları tahta üzerinde herhangi bir açık noktaya koyabilirsiniz. Parçalar üzerindeki üçgenler ve oklar, birliklerin hangi yönde saldırıya geçebileceğini veya bonus verebileceğini belirlediğinden, yerleştirdiğiniz parçaların yönünü / rotasını doğru belirlemek çok önemli, çünkü sonradan kafanıza göre değiştiremiyorsunuz.

 

Bir kenarında kalın bir üçgen bulunan üniteler, okun bulunduğu yönde yakın mesafe saldırısı yaparlar (HQ’lar her yönden yakın mesafe saldırısı yapar). Tek kenarda 2 veya daha fazla kalın üçgen varsa bu, saldırının her üçgen için bir puan zarar verdiği anlamına gelir. Yakın mesafe saldırıları sadece komşu düşman askerlerini vurabilir.

 

Bir kenarında daha ince üçgen olan birimler bu yönde bir uzak mesafe (menzil) atışı yaparlar. İki ince üçgen, iki uzak mesafe saldırı demektir. Uzak mesafe saldırıları dost birimlerin üzerinden geçebilir. Düz bir çizgide bir düşman hedefini vurana kadar devam eder.

 

Bazen tek bir ünite hem menzil hem de yakın mesafe saldırısı yapabilir, bu birimlerde her iki üçgenden de bulunur.  Aynı anda tüm saldırıları yapar.

 

Önemli: Yerleştirilen parçalardan hiçbiri, bir oyuncu combat  parçasını oynamaya karar verene kadar aslında herhangi bir saldırı yapamaz. Bu tile tahtaya konmaz, bunun yerine bir savaşı başlatır ve discard destesine atılır. Bu durumda yerleştirilen tüm parçalar ateş etmeye ve birbirlerine vurmaya başlarlar.

 

Savaş Sıralaması

Saldırı emri, birimlerin çoğunda gördüğünüz (0-3 arası) initiative (inisiyatif) puanları tarafından belirlenir. En yüksek inisiyatif değerleri olan birim (ler) önce saldırır, aynı puandakiler aynı anda saldırmış olur. Bu saldırıların hasarını hesaplayıp, ölen birimleri çıkarttıktan sonra daha düşük inisiyatif saldırısı olan tüm birimlere geçilir. Bu şekilde en son birim de saldırısını tamamladığında çatışma da bitmiş olur.

 

Çoğu birimin yalnızca bir HP’si var, bu nedenle kolaylıkla ölüyorlar. “Artı” işareti (+), biraz daha sağlam olduklarını belirtiyor. (+) sembolü olan birimleri öldürmek için her bir (+) işareti için fazladan bir vuruş yapmak gerekir. Alınan hasarları tutmak için hasar piyonlarını kullanabilirsiniz.

 

“Ağ” sembollü birimler büyük önem taşıyor. Ağın yönündeki bitişik düşman birimini veya karargahı hareket edemez ve eylem yapamaz hale getiriyorlar. Bu birimlere ait olan hiçbir saldırı ya da bonus ağ yok edilinceye kadar kullanılamıyor.

 

Bazı birimlerde kalkan var. Kalkanlar, 1 puanlık uzak mesafe hasarını engelliyorlar, bu nedenle, o birimlere herhangi bir zarar vermek için 2 veya daha yüksek bir atak hücumu gerekir. Kalkanlar yakın mesafe saldırılarını hiç engellemiyor.

 

Bazı birimler saldırmak yerine, HP, saldırı veya initiative bonusu vererek diğer birimleri desteklemektedir. Bu parçaların destek verdikleri yönleri göstermek için yine üzerlerinde oklar var. Semboller, nasıl bir bonus verdiklerini gösteriyor.

 

Neuroshima Hex! Özel Parçalar

Oyunda askeri birlik veya destek birimi olmayan birkaç tane daha parça var. Biri zaten önceden bahsedilen “combat parçası”. Bir diğeri, yerleştirilmiş parçalardan birini (veya karargahı) bir altıgen hareket ettirmenizi ve yeniden yön vermenizi sağlayan ve kıvrımlı bir ok şeklinde olan “hareket parçası”, bir başkası, düşman birimini uzaklaştırmaya yarayan bir kare ok şeklindeki “itme” parçası. Birkaç tanesi de düşmana bomba gibi saldırılar düzenlemenize yarayan ve birden çok altıgene etki eden saldırı parçaları. Bu özel parçalardan hiçbiri tahtada oynanmıyor, ancak güçleri kullanıldıktan sonra discard destesine atılıyor.

 

Oyun Sonu

Eğer bir karargahın sağlığı 0’a düşerse, bu onun sahibinin oyunu kaybettiğini gösterir. Bunun dışında, bir oyuncunun tile destesi bitene kadar oyun devam eder ve parçalar bittiğinde en yüksek HP’ye sahip karargahın sahibi oyunu kazanır.

 

Oyun, 3 ve 4 kişi oynanırken kurallar bir miktar değişiyor. Biz 2 kişilik olarak oyunu çok sevdik.

 

Oyun kutusunda ayrıca tek kişilik bulmacalardan oluşan puzzle kartları var. Bunlar da, satranç bulmacaları gibi, özel bir durumda bir sonraki hamleniz ne olmalı temalı puzzle’lar. Açıkçası boş vakitte keyifle oynanıyor.

 

Oyunun kutusu çok büyük ama, güzel muhafaza edebilirseniz herhangi bir çantada, hem çok yer tutmadan, hem de ağırlığı olmadan istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.

 

Neuroshima Hex! oynandıkça ustalaşabileceğiniz keyifli bir savaş stratejisi…

Bir cevap yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Hizmet Koşulları Gizlilik Politikası

2024 BoardGameTürkiye.com